
3,5
Jaar social content gemaakt
312%
Stijging in volgers
47.000+
Weergaven op viral video

3,5
Jaar social content gemaakt
312%
Stijging in volgers
47.000+
Weergaven op viral video
Doelstelling
NAC streefde ernaar om de zichtbaarheid en betrokkenheid van NAC Jeugd te vergroten. Het doel was om ervoor te zorgen dat de uitingen niet alleen aansluiten bij de identiteit en uitstraling van de club, maar ook bij de belevingswereld van jonge spelers, ouders en supporters. Daarbij was het van belang om een herkenbare en consistente lijn te creëren in alle communicatie, zowel online als offline.

Content creatie
Met een strategische aanpak en unieke visuele stijl ontwikkelden wij content die past bij de identiteit van NAC Jeugd. Geen losse posts, maar vaste formats, om te zorgen voor zichtbaarheid, structuur en consistentie op de social media. De visuals en video’s zijn professioneel ontworpen en geproduceerd, afgestemd op de doelgroep, bestaand uit jongeren, ouders en supporters. Zo blijft de communicatie niet alleen relevant en aantrekkelijk, maar ook duidelijk verbonden aan de herkenbare uitstraling van de club. Door in te spelen op populaire trends werden er virale videos geproduceerd, waaronder een van meer dan 47.000 views.

Social media beheer
Om het team van NAC Jeugd te ondersteunen, namen we delen van het social media beheer uit handen. Denk aan contentplanning, het aanleveren van visuals en het meedenken over de tone of voice. Hierdoor kon de club met regelmaat en kwaliteit blijven posten, ook tijdens drukke periodes rondom trainingen, wedstrijden en activiteiten. Daarnaast filmden we bij wedstrijden om krachtige content vast te leggen en speelden we in op populaire trends op platforms als Instagram. Voor een periode van 3,5 jaar ondersteunde wij NAC Jeugd op sociale media. Dit resulteerde in meerdere virale posts die de zichtbaarheid van de jeugdopleiding vergrootten en een stijging van 312% op het gebied van volgers.

Social media strategie
Voor de jeugdafdeling van NAC Breda ontwikkelden we een social media strategie die aansluit bij het karakter van de club en bij de belevingswereld van jonge spelers, ouders en supporters. We brachten structuur aan met vaste formats en contentlijnen die sportieve ontwikkeling, clubgevoel en nieuws rondom de jeugdteams zichtbaar maken. Daarbij hielden we rekening met de huisstijl van NAC, zodat de uitstraling consistent en professioneel bleef. De strategie zorgde voor herkenbaarheid en ruimte voor groei in communicatie.

Offline Design
In aanloop naar een congres van Samen met NAC ontwikkelden we drukwerk dat aansluit op de uitstraling van de club en de doelgroep. De materialen gaven duidelijkheid aan bezoekers en versterkten de professionele uitstraling van de jeugdopleiding. Zo kwam het verhaal van NAC ook fysiek overtuigend over. Het ontwerp sloot visueel en inhoudelijk aan bij de ambitie en trots die binnen de opleiding leeft.
- Noah van Schilt
- Noah van Schilt
- Stijn Broeren
- Noah van Schilt
- Noah van Schilt
- Noah van Schilt
Kopje koffie of even sparren?
Ook bouwen aan een herkenbare en sterke uitstraling op en buiten het veld? Stuur Owen een bericht, hij helpt je graag met strategie, content en ontwerp die raken.