Brand identity
Een sterke en consistente merkidentiteit zorgt voor herkenbaarheid en onderscheid in de markt. Door een duidelijke positionering, visuele samenhang en een krachtige tone of voice bouw je een merk dat vertrouwen wekt. Dit helpt om je doelgroep beter aan te spreken en langdurige merkwaarde te creëren.

Merkwaarden
Doelgroep en positionering
Merkconcepten
Implementatie
Evaluatie

Eerdere projecten
Wil je zien hoe wij merken een eigen gezicht gaven? Bekijk onze eerdere projecten waarin we kernwaarden vertaalden naar kleur, typografie en stijl. Een sterke brand identity zorgt voor herkenning en samenhang, zowel online als offline.
GGD - PrEP
GGD - PrEP
GGD - PrEP
GGD - PrEP
Laten we alvast wat vragen beantwoorden
Waarom vormen merkwaarden de basis van een merk?
Merkwaarden geven richting aan alles wat een organisatie uitstraalt. Ze zorgen voor consistentie in communicatie, gedrag en visuele stijl. Duidelijke waarden maken een merk herkenbaar en geloofwaardig, zowel intern als extern.
Hoe zorg je dat een merk aansluit bij de doelgroep?
Een merk moet relevant zijn voor de mensen die het wil bereiken. Door de doelgroep te onderzoeken op behoeften, wensen en drijfveren, kan een merkstrategisch worden gepositioneerd. Zo wordt het merk aantrekkelijker en onderscheidender in een concurrerende markt.
Wat is een merkconcept?
Een merkconcept is de creatieve vertaling van een merkstrategie naar taal en beeld. Denk aan tone of voice, logo, kleuren en symboliek die samen één verhaal vertellen. Het merkconcept vormt de brug tussen strategie en dagelijkse communicatie.
Hoe zorg je voor een consistente merkidentiteit?
Een merkidentiteit blijft sterk door consequent gebruik van visuele en verbale richtlijnen. Stijlgidsen en sjablonen helpen hierbij, zodat alle uitingen, dezelfde uitstraling hebben.
Kopje koffie of even sparren?
Een sterke en consistente merkidentiteit opbouwen? Neem contact op met Noah!